۱۳۸۸ مرداد ۲۲, پنجشنبه

تابستان ها

۱. تابستان‌ها فصل آبنبات قیچی هل دار و شیرینی لادن سر پل است با چای (آنهم فقط در استکان‌های بلور مادرجان).

۲. تابستان‌ها فصل سر پل (تجریش) رفتن است با مامان در جستجوی زغال اختهٔ قرمز و بلال (آنهم دم گرگ و میش غروب که مثل سگ به دنبال بلال بو بکشی و ردشو دنبال کنی‌).

۳. تابستان‌ها فصل کنسرت و تئاتر و سینما است (آنهم با چند تا دوست جون جونی که از قبل یا بلیت گرفته باشند یا مقدماتش را فراهم کرده باشند).

۴. تابستان ها فصل دربند است و دربند انقدر خوب است که"آنهم" داخل پرانتز ندارد!

۵. تابستان‌ها فصل جلوی تلویزیون لم دادن و ماهواره و سریال تماشا کردن است (آنهم از نوع در پیت ایرانیش که از حق هم نگذریم با همهٔ چرندیش آدم را به خودش معتاد می‌کند)

۶. تابستان‌ها فصل شانه‌ خالی‌ کردن از دیدن کسانی‌ است که حوصله شون رو نداری (آنهم مردمانی که یا خودشون بهت گیر سه پیچ میدهند یا مادرجان که "عزیزم، خانمی کن و مردم دار باش").

۷
. تابستنها فصل کش آوردن شب‌های مادر است. ( شب‌هایی‌ که دوست داری با حرف زدن به صبح وصله‌اش بزنی‌ شاید که تلافی زمان دوری را دربیاوری.)

۸. تابستنها فصل تجدید عهد و میثاق است با "شهر کتاب" و "انقلاب" برای خرید کتاب و cd و پوستر با بهانه یا بی‌ بهانه...و شوری کودکانه و وسواس آلوده برای حمل پوستر مبادا که گوشه‌ای از چهرهٔ فروغ تاب بردارد.

۹
. تابستان‌ها فصل اون شهر لعنتی است با چنار‌های دود خورده اش، غروب‌های دم کرده اش، و یک نمه بارانش (و چه بهتر که پنجره باز باشد تا یک دل سیر با بوی خاک باران خورده‌اش عشق بازی کنی‌...وقتی‌ که میدانی هیچ جای دنیا بارانش این بو را ندارد.)

۱۰. و اما...


۱۱
. و اما این تابستان فصل اینجا ماندن، دلتنگ شدن، و جویدن تک تک این خاطره هاست. فصل دلخوش بودن به شیرینی‌‌های شازده کوچولو، خانهٔ جدید، و آمدن میهمانی بهتر از برگ درخت.

۹ نظر:

مهدي گفت...

سلام.
ممنون از اظهار لطف شما. من وبلاگ‌دار نيستم. اما روزگار تا حدودي وبلاگ‌شناسم کرده. متاسفانه نگفته بودي که آيا مشکلت حل شد يا نه. خوشحال مي‌شوم اگر بتوانم کمکي بکنم. همين‌جا جوابم را بدهي ممنون مي‌شوم. شاد باشي و پاينده.
(ما بدين در نه پي حشمت و جاه آمده‌ايم ...)

شهرزاد قصه گو گفت...

سلام مهدی جان،

امیدوارم که "از بد حادثه اینجا" نیامده باشی‌. من به آن‌ سایت رفتم و شمارنده هم ایجاد کردم ولی‌ دو تا مشکل دارم:

۱. شمارنده به وبلاگم اضافه نمی‌شه به هیچ طریقی.

۲. شمارنده اصلا نمیشمارد! من مطمئن هستم که بازدید کننده دارم ولی‌ همیشه آمار بازدید رو صفر نشون میدهد.

واقعاً ممنونم از لطفت و از اینکه سر میزانی‌.

شاد باشی‌.

مهدي گفت...

سلام. ممنون از لطف شما.
اين کار رو بلاگر تا حد ممکن ساده کرده. بستگي داره کدهايي که وبگذر ميده شما چه مدلي در سايت قرار مي‌دهي. اگر به چيدمان و قسمت عناصر صفحه بروي و يک ابزار از نوع کدهاي اچ‌تي‌ام‌ال اضافه کني، گمان مي‌کنم مشکل حل بشه.
فقط يادآور مي‌شوم که بايد کدهاي شمارنده به درستي در قالب وبلاگ قرار بگيرد. شاد باشي و پاينده.
(ما بدين در نه پي حشمت و جاه آمده‌ايم ...)

مهدي گفت...

سلام دوباره.
براي اينکه مطمئن بشوم که مسيري که گفتم درست کار مي‌کند، آن را امتحان کردم. به درستي و به خوبي کار مي‌کرد. اگر شما کدهاي html که وبگذر در اختيارتان مي‌گذارد را به درستي کپي کنيد، کافي است فقط به قسمت مديريت وبلاگ وارد شويد. سپس به قسمت چيدمان برويد. بعد به قسمت عناصر صفحه برويد و در آخر با افزودن يک ابزار از نوع کدهاي جاوااسکريپت/اچ‌تي‌ام‌ال کدهاي وبگذر را در آنجا paste کنيد. اگر موفق نشديد توضيح بعدي را به ايميلتان مي‌فرستم. شاد باشي و پاينده.
(ما بدين در نه پي حشمت و جاه آمده‌ايم ...)

گیس طلا گفت...

ممنون

شهرزاد قصه گو گفت...

سلام مهدی جان،

موفق شدم، هورا! از لطفت‌ ممنونم. از آشنایی با شما خیلی‌ خوشحال شدم. فقط می‌شه بگی‌ اگر بازم سوال داشتم چطور پیدات کنم؟

شاد و سرفراز باشی‌.

مهدي گفت...

سلام.
خوشحالم که اطلاعات اندک و ناقصم راهگشا بوده. راستش من اندکي فضولي را از حد گذراندم و در اوقات بيکاري کاري کردم که نتيجه‌اش در آدرس زير است.
http://test1362.blogspot.com
همينجا عذرخواهي مي‌کنم که بي‌اجازه مطالب وبلاگت استفاده شده. اما قصدم اين بود که اگر قالبي که طراحي کرده‌ام را بپسندي آن را خدمت شما تقديم کنم.
لطفا نظرت هرچه بود به ايميل زير برايم بگو. باز هم عذرخواهي و معذرت.
tafaeol@gmail.com
شاد باشي و پاينده.
(ما بدين در نه پي حشمت و جاه آمده‌ايم ...)

شهرزاد قصه گو گفت...

Mehdi jan, javabet ro dar email barat neveshtam
Best wishes.

قلب خوشبخت گفت...

dust dashtam neveshtat ro, amno bordi be halo havaye tajrish...
shad bashi azizam